• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Producten op voorraad Sterk in maatwerk Technisch advies

Zoeken

  • België
    • Nederland
    • La Belgique
    • La France
DYKA Kennis

DYKA Kennis

  • Regenwater
  • Energietransitie
  • Droogte
  • Prefab
  • Referentieprojecten

U bent hier: Home / Kwaliteit bij DYKA / De kwaliteitscontroles, waarom?

De kwaliteitscontroles, waarom?

Elke dag is ons team van controleurs bezig met het uitvoeren van testen op de geproduceerde producten. Waarom wordt er zoveel aandacht besteed aan kwaliteit? Rik Volbragt is allround kwaliteitscontroleur en werkzaam op de afdeling Kwaliteitscontroles. Hij voert dagelijks controles uit voor producten uit het gehele assortiment.

“Kwaliteit zit in het DNA van DYKA. We willen de verwachtingen van de klanten overtreffen. Daarom wordt elke dag gecontroleerd of die kwaliteit nog steeds optimaal is.” De controles worden 24/7 uitgevoerd, in 2 of 3 ploegen. Met die continue controles kunnen we de kwaliteit blijven garanderen. De klant krijgt zo altijd een goed product. 

Verschillende kwaliteitstesten

Elk product ondergaat verschillende testen. Welke testen dat zijn, hangt af van het type product. Per product is vastgelegd welke testen het moet ondergaan en met welke frequentie. 

De belangrijkste test die uitgevoerd wordt controleert de maatvoering. Hierbij wordt bijvoorbeeld gekeken naar de diameter en de wanddikte. Maatvoering is bij onze producten cruciaal. Als de maatvoering niet klopt, dan past het product niet meer en dus worden producten met een onjuiste maatvoering afgekeurd. De spuitgietproducten worden gemeten met de 3D meetmachine die op een duizendste millimeter nauwkeurig kan meten. De buizen worden gemeten met ander professioneel gereedschap Andere testen die vaak voorkomen controleren bijvoorbeeld de temperatuurbestendigheid, de druk, de belastbaarheid…   .

We willen zeker weten dat onze producten van hoge kwaliteit zijn. Om dit te waarborgen, voeren we de testen in extreme condities uit. Veel van onze producten moeten voldoen aan bepaalde normen en eisen, waarin de testcondities staan omschreven, maar meestal worden onze producten langer en zwaarder getest dan volgens deze normen zou moeten. Zo kunnen we garanderen dat we minimaal aan de norm voldoen; en eigenlijk dat onze producten méér dan goed zijn. 

Niet goed? Afgekeurde batch

Niet alle batches producten worden goedgekeurd. Een product kan sterk zijn, de juiste afmetingen hebben, maar als het er visueel niet uitziet zoals het hoort wordt deze afgekeurd. Volgt een negatief resultaat uit een test? Dan wordt de productie stilgelegd en onderzocht wat de oorzaak is. Alle afgekeurde kunststof producten worden ingeleverd voor recycling; het wordt dus niet weggegooid maar hergebruikt in andere producten. Pas nadat het probleem gevonden is wordt de productie – na herstel- weer hervat.  

Onze foutmarges

Op Europees en landelijk niveau worden normen vastgelegd waaraan producten moeten voldoen. Van producten met een bepaald keurmerk van verschillende leveranciers mag je dus verwachten dat ze minimaal aan die normen voldoen. De testen die verplicht zijn om een keurmerk te behalen of behouden noemen we typetesten. Voor typetesten is vastgelegd welke testen uitgevoerd moeten worden en hoe vaak. Bij DYKA hanteren we naast de verplichte normen ook intern nog strenge eisen, omdat we willen dat het product de verwachtingen van de klant overtreft. Daarom doen we naast de typetesten nog aanvullende testen. Dankzij die aanvullende testen zorgen we ervoor dat het product net dat beetje extra voordeel voor de klant oplevert. We willen dat de klanten tevreden zijn met de oplossingen en producten van DYKA. We dagen onszelf uit om de producten dus nóg sterker, beter passend en visueel mooier te maken. 

Een klacht, en nu?

Soms komen er toch klachten binnen van klanten. Klanten kunnen deze indienen via het klachtensysteem van DYKA. Elke klacht wordt serieus in behandeling genomen. De klacht wordt via een standaardproces behandeld, zodat er geen stappen overgeslagen kunnen worden. Het liefst ontvangen we (een deel van) het product, zodat we onze testen kunnen uitvoeren op de producten. Vaak blijkt dat de klacht veroorzaakt wordt door de verwerking van het product; bijvoorbeeld door de montage of omgeving. In dat geval adviseren we de klant over de juiste manier van verwerking. Ook gaan we het veld in om op locatie te kijken. Dit wordt vaak gewaardeerd door de klant. Als de oorzaak toch in het product blijkt te zitten, dan nemen we maatregelen om dit in de toekomst te voorkomen. 

Footer

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Recente artikelen

  • Kunststof rioleringsbuizen: optimale installatiesnelheid
  • 4 redenen om te kiezen voor kunststof leidingen
  • Een gescheiden riool vraagt om kunststof rioleringsbuizen
  • Mantelbuizen voor de fundering van de windturbine
  • Wat is zonne-energie en wat zijn de zonne-energiedoelstellingen in België?

Contact

Heeft u een vraag over onze producten of behoefte aan technisch advies? Neem dan contact met ons op.

U kunt ons bellen (+32(0)11 80 04 20), e-mailen (vasb@qlxn.or) of bezoek een van onze filialen. Wij helpen u graag verder.

Terms and conditions | Cookies and privacy | Disclaimer | Netherlands (NL) © - DYKA - Part of Tessenderlo Group

Sven Hellings - Accountmanager DYKA België

Aanvraag informatie Sven Hellings

Via dit formulier kunt u gratis het Solydo informatiepakket aanvragen.

Solydo informatiepakket download

Via dit formulier kan u het Solydo informatiepakket downloaden met daarin de brochure, een technisch fiche en de tabel met een vergelijking tussen PP en beton.
  • We zullen direct het informatiepakket versturen via de mail. Het kan daarna zijn dat je maximaal twee e-mails van ons ontvangt omtrent Solydo.

Contactformulier DYKA Prefab België

Aanvraag informatie DYKA Prefab

Neem contact op met DYKA

Contactformulier DYKA Prefab Nederland

Aanvraag informatie DYKA Prefab

BE Webinar Piekregenval terugkijken

Aanvraagformulier Vacurain België

Met Vacurain wordt regenwater snel en efficiënt van grote platte daken afgevoerd. Op maat gemaakte UV-systeem is vooral geschikt voor grote hallen en utiliteitsgebouwen.Als u binnenkort een aanvraag gaat doen voor een Vacurain-systeem, vul dan het handige aanvraagformulier in. Het formulier is makkelijk in te vullen. Er wordt onder andere gevraagd naar de afmetingen van het gebouw, de helling van het dak en welk systeem u kiest: Vacurain Flex of Vacurain Fix.Met deze gegevens kan de afdeling Engineering & Consultancy direct aan de slag en kunt u snel een offerte met tekening van ons verwachten. Doordat meteen alle gegevens bij ons bekend zijn, scheelt dit mailtjes over en weer en is er minder kans op fouten. Een win-win situatie voor beide partijen.
  • Basisgegevens

  • Bouwkundige gegevens

  • Afwijkend of variabel hellingshoek (°) of afschot (mm/m)
  • Aan te leveren gegevens

    Voor een snelle werking, kan u ons de volgende gegevens aanleveren (eventueel aan de hand van een tekening).Duidt hieronder aan welke gegevens u in het bestand hebt toegevoeg.
  • Technische gegevens Vacurain

  • Uitleg over aansluitmethodes vindt u op pagina 46 van de Technische Documentatie van Vacurain Flex.https://www.dyka.nl//media/documents/hemelwaterafvoer-vacurain-flex-technische-documentatie-nl.pdf
    Je kan hier handmatig andere hoogtes invullen indien van toepassing.
    Je kan hier handmatig andere hoogtes invullen indien van toepassing.

Sorry. This form is no longer available.

Neem contact op met Senior Accountmanager Joost Onderdelinden.

Joost Onderdelinden - Senior Account Manager

Via dit formulier kan contact op worden genomen met Joost Onderdelinden van DYKA.

Neem contact op met DYKA België

Neem contact op met DYKA België

Bram Vreys - Technical Sales Manager van DYKA

Aanvraag informatie Bram Vreys