• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Producten op voorraad Sterk in maatwerk Technisch advies
  • België
    • Nederland
    • La Belgique (België FR)
DYKA Kennis

DYKA Kennis

  • Regenwater
    • Regenwater opvangen
      • UV-afvoersysteem: Vacurain
        • Vacurain Fix
        • Vacurain Flex
        • Offerte aanvragen voor Vacurain
      • Dakgoten
      • Lijnafwatering
      • Kolken
      • V-flow
    • Regenwater transporteren
    • Regenwater filteren
    • Regenwater gebruiken
    • Regenwater infiltratie
      • Infiltratiekratten
        • Rainbox 3S en Rainbox 3S Channel
        • Rainbox Cube Core en Rainbox Cube Channel
      • Verticale infiltratie
      • IT-systeem: infiltratiebuis
    • Regenwater reguleren
    • Voordelen regenwateroplossingen van DYKA
  • Energietransitie
  • Droogte
  • Kwaliteit bij DYKA
  • Referentieprojecten
  • Filialen
  • Webshop

U bent hier: Home / blog / Klant in beeld: Peter Lauwers

Klant in beeld: Peter Lauwers

22 oktober 2018 by Femke Romviel

22 oktober 2018 door Femke Romviel

Zaakvoerder bij Lauwers Plastics, vaste klant bij DYKA Temse


We hechten veel waarde aan de mening en input van onze klanten. Hoog tijd om klanten die ons filiaal regelmatig bezoeken beter te leren kennen en het spreekwoordelijke hemd van het lijf te vragen! Één van de trouwe klanten van DYKA Temse is Peter Lauwers (35), die als Zaakvoerder bij Lauwers Plastics in Niel werkzaam is. We gingen met hem in gesprek over onze samenwerking.

Lauwers Plastics is een familiebedrijf, gespecialiseerd in kunststof materialen voor de Bouw & Industrie. Ze maken gebruik van diverse producten en hulpstukken van DYKA voor eigen productie en bewerking. Peter doet al het werk samen met zijn vader en één bediende.

Het bedrijf vindt zijn oorsprong in 1972. “Eerst kochten wij onze goederen in bij Viplex, dat na een tijd overgenomen werd door Wavin. In deze periode ontstonden er voor ons leveringsproblemen. Hierdoor gingen we steeds vaker ergens anders inkopen. Toen DYKA in België startte, hebben we daar gebruik van gemaakt. De afgelopen 10 jaar, kopen we voornamelijk DYKA producten,” vertelt hij.

Bezoek van onze filialen

Peter is tegenwoordig meestal 2 tot 3 keer per week op ons filiaal te vinden. “Normaal gesproken was dit 1 keer per week en werd de rest geleverd op de zaak, maar door deze moeilijke periode zijn we genoodzaakt wat vaker af te halen.” Temse is zijn vaste filiaal, maar ook Zaventem doet hij af en toe aan. “Ik kom graag in Temse omdat ik een hechte werkband heb met de medewerkers. Ik praat graag bij met de medewerkers op het filiaal. Het voelt vertrouwd! In Zaventem ken ik de filiaalhouder (Koen Cauwelier) ook erg goed. Hij is namelijk mijn oude accountmanager.”

“Het leuke personeel was niet een voorwaarde om te kiezen voor DYKA maar een goede relatie met de mensen op het filiaal helpt zeker en geeft me wel het gevoel dat we de juiste keuze hebben gemaakt.”

Het personeel is daarmee ook direct volgens Peter het grootste voordeel van de samenwerking. “Het vriendelijke en kundige personeel geeft net dat beetje extra. Heb ik problemen met een bestelling of levering? Dan helpen de medewerkers me altijd om te zoeken naar een passende oplossing. Ook voor technische problemen die ik soms tegenkom, helpen zij met een werkzame oplossing. Ze kunnen altijd meer informatie geven over de producten als ik daar om vraag.”

De voordelen

Peter vertelt dat DYKA voor hen op belangrijke vlakken voldoet aan hun eisen. “Het begon met goede voorraden, een fijne accountmanager en een filiaal (afhaalpunt) in de buurt. We hebben in het begin zelfs nog goed contact gehad met de oprichter, meneer Van Dijk. We merken dat er bij DYKA veel mensen werken met technische kennis en kunnen altijd rekenen op hulp bij problemen.”

Een andere reden om in te kopen bij DYKA, is de kwaliteit van de buizen en hulpstukken. “De prijzen zijn marktconform, het verschil zit echt in de kwaliteit (robuust) en een perfecte passing. Mijn klanten zijn de belangrijkste graadmeter en klanten werken graag met DYKA.”

Naast de kennis en service van de filialen, maakt hij ook graag gebruik van de webshop om last minute bestellingen te plaatsen. 

Verbeterpunten?

Tot slot zijn we ook erg benieuwd of Peter nog wat zou veranderen aan het filiaal of het assortiment als hij het voor het zeggen had. “Ik ben erg tevreden over het filiaal, maar als ik echt iets moet aangeven dan duurt het soms iets langer voordat ik geholpen word omdat ze het in Temse erg druk hebben. Het liefst wil ook graag zo snel mogelijk weer naar de klus, want: tijd is geld! Aan het assortiment zou ik graag nog grijze dakgoten en een driedubbel T-Stuk toevoegen.”

Meer over DYKA Temse?

Bezoek de pagina van DYKA Temse voor meer informatie en de openingstijden

Bekijk het filiaal

Vind het filiaal in de buurt

Met 9 filialen verspreid over België, is er altijd wel eentje bij jou in de buurt

Naar de store locator

Verkoop- en leveringsvoorwaarden | Cookies and privacy | Disclaimer | Netherlands (NL) © - DYKA - Part of DYKA Group